Direct contact? Bel: 06 - 124 758 47

Home > Bestaande onderneming?

Bestaande onderneming

U heeft al een actieve onderneming maar stuit nu op zaken als groeiproblemen, financieringen, efficiency slagen, ontbrekende rapportages, specifieke informatiebehoefte, verouderde IT systemen, etc. 

Hieronder zijn een paar cliënt cases waar FM Report een rol heeft gespeeld

  • Een goed lopend consultantsbedrijf (8 consultants) heeft een verouderde boekhouding. Er zijn klanten die allemaal unieke afspraken hebben. Hierdoor liep de facturering niet helemaal foutloos en dat gaf ergernis.
    FM Report heeft het facturatie proces gestandaardiseerd met specifieke flexibiliteit per consultant. Daarnaast is de boekhouding online gebracht zodat de partners zelf de stand van cash en debiteuren via hun app kunnen inzien.
     
  • Als bestaande klant groeide een Nederlands bedrijf in de logistieke sector heel snel. Het opende vestigingen in Duitsland, Frankrijk en Azië. Hierdoor liepen de ontwikkeling van administratie, cash planning en management rapportages achter op de actualiteit. 
    FM Report heeft geassisteerd en geadviseerd bij het opzetten van de buitenlandse vestigingen, de administraties daarvan ingericht en samen met locale fiscalisten alles geoptimaliseerd. FM Report verzorgt periodiek de rapportages en analyses, alsmede de geconsolideerde jaarrekening en VpB aangiften. Voor diverse ad hoc vraagstukken (financieel, organisatorisch of fiscaal) benadert de klant FM Report op reguliere basis.
     
  • Na jaren in loondienst te hebben gewerkt kreeg een automonteur het idee om een garagebedrijf over te nemen. Hij wist niet hoe dit aan te pakken en heeft FM Report gevraagd hier bij te adviseren en te begeleiden.
    FM Report heeft een eerste opzet gemaakt van het businessplan en daarna samen met de klant definitief afgerond. Met dit businessplan is een bank-financiering verkregen. FM Report heeft de verkoopovereenkomst opgesteld voor de verkopende partij en de overname was kort daarna een feit.
    Om de kersverse ondernemer niet te laten verzanden in administratieve werkzaamheden heeft FM Report de administratie ingericht en vanaf de eerste dag bijgehouden. Periodiek worden de cijfers besproken en blijft FM Report adviseren bij o.a. investeringsvraagstukken, personeelsaangelegenheden en fiscale vraagstukken.

Contact opnemen